Linka której pies nie przegryzie

pies gryzie smycz

Czasami bywa tak, że mimo iż nienawidzimy każdego, kto wiąże psa na przysłowiowy łańcuch,  dla bezpieczeństwa naszego pupila musimy go samo na jakiś czas przywiązać na linie. Niektóre psy tak jak Tajga mają tendencję do przegryzania linek szczególnie gdy widzą oddalającego się przewodnika lub są tak silne, że mogą zerwać linę.

Kiedy jadę z Tajgą nad jezioro i chcę przepłynąć spory dystans, niestety Tajgę muszę pozostawić  na brzegu co niekoniecznie jej się podoba. Moje psisko uwielbia się ciapciać w płytkiej wodzie i chętnie pływa po rzucone zabawki ale samo pływanie ewidentnie nie sprawia jej przyjemności a i ja nie chcę pływać co chwilę się oglądając na psa. Obawiam się, że Tajga, która przepłynęła by za mną spory dystans mogła by się nabawić urazu do wody lub zechcieć nagle wyjść  na przeciwległy brzeg i zagubić się, narobić jakiejś zadymy z innym psem itd.

Ponieważ każda bawełniana linka była momentalnie przegryzana przez Tajgę z pomocą przyszła mi linka, której nie przegryzie jak i nie zerwie żaden pies.

linka dla psa
Firma Trixie oferuje nam stalową linkę w plastikowym nieco giętkim pancerzu, który chroni ją przed korozją, zabezpiecza przed skaleczeniem się oraz ułatwia czyszczenie. Pancerz nie sprawia, że lina jest sztywna jak drut jednak ciężko ją zwinąć w kłębek by się zaraz nie rozprostowała. Pancerz dobrze chroni stalowy rdzeń przed rdzą; nasza linka nie raz leżała pod wodą, nie dbałam o nią specjalnie, by ją osuszać czy czyścić, po powrocie do domu wrzucałam do szafy i nawet po roku czasu nie ma żadnych śladów rdzy. Pancerz występuje tylko w jednym, czerwonym kolorze. 

wytrzymała lina dla psa
Opatrzona jest także w amortyzator, który jest bardzo duży, ciężki  i mocny. Powiedziała bym, że aż za mocny jak dla nas i zdecydowanie za wielki. Sprężyna amortyzująca złagodzi nagłe szarpnięcia dużego psa o czym dobrze pomyślano, ale przez niego linka kompletnie nie nadaje się dla małych psów. Karabińczyki także są dość masywne i średnio mi się podoba mechanizm ich zamykania - jeśli dostanie się do nich piasek mogą się nieco zacinać. Sama linka nie jest ciężka a nawet lżejsza od łańcuszkowych smyczy. Plusem linki jest to, że jest to linka 😊czyli coś dłuższego od smyczy. Nasza lina ma długość 5 m ale dostępne są  9 metrowe, więc przywiązany psiak w przeciwieństwie do smyczki będzie miał nieco więcej areału dla siebie. 

Linka ta absolutnie nie nadaje się do żadnych psich sportów - potężny amortyzator może boleśnie uderzać nawet duże psy. Również nie polecam jej na spacery. To po prostu lina do uwiązania psa i nic więcej. Dodatkowo możemy ją kupić  w wersji z wielkim wkrętem wyglądającym jak potężny korkociąg, który można wwiercić w ziemię i zaczepić do niego linkę lub bez niego. 

Ogólnie linka utrzyma nawet konia, nie rdzewieje, jest porządnie wykonana jestem z niej dość zadowolona i dobrze nam służy. Wielka szkoda, że rozmiar karabińczyków i sprężyny jest tylko jeden. Cena za linkę 5 m to ok. 26 zł, za 9 m ok. 39 zł. Stalową linkę Trixie, bo to jest jej pełna nazwa możemy kupić w niektórych zoologicznych sklepach internetowych a także w sklepach Jula (dział zwierzęcy).  

co zrobić kiedy pies gryzie smycz


Komentarze

  1. O fajnie muszę ją kupić bo właśnie się wybudowałem i jeszcze nie mam ogrodzenia a nie zawsze jestem w stanie upilnować psa.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Linka na pewno się sprawdzi dla dużego i silnego psa.

      Usuń
  2. Ja tę linkę używałam jako szkoleniową dla doga niemieckiego i udało mi się oduczyć psa gryzienia smyczy.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dla dużego silnego psa rzeczywiście może posłużyć jako linka treningowa.

      Usuń
  3. Bicycle Playing Card Factory
    Bicycle Playing titanium dioxide sunscreen Card Factory. Bicycle Playing titanium wedding bands Cards. A modern addition to the titanium nose jewelry Bicycle fallout 76 black titanium Playing Card Factory collection, the Bicycle Playing Card titanium ring Factory $13.00 · ‎In stock

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Obserwują